Різдвяна пора – самий спекотний час року для виробників іграшок, включаючи LEGO Group. У прагненні зв’язати бренд LEGO зі святковим подарунком, листопад і грудень наповненi зимовою рекламою. Так само поводиться ще одна відома компанія, напій якої, на емоційному рівні, міцно зв’язався з наближенням свята. Хоча більша частина поточних рекламних кампаній LEGO Group доступна в Інтернеті, компанія має довгу історію виробництва святкової реклами в журналах, коміксах і каталогах поштою (так званих LEGO Shop at Home). Цього разу ретроспективу того, як LEGO готується до Різдва зробили не ми, а наші колеги – ельфи з редакції www.brothers-brick.com, переглядаючи архіви деяких найбільш пам’ятних сезонних рекламних оголошень LEGO Group. Ми вважаємо цей матеріал дуже цікавим і публікуємо переклад. Встрибуйте в сани і міцно тримайтеся! Вирушаємо в подорож назад у часі!
1967 – “LEGO, іграшка, від якої вони не втомляться до 26 грудня”
Ще в 1967 році Samsonite Corporation отримала ліцензію на виробництво і продаж іграшок LEGO в Північній Америці. У той час марка LEGO вже добре зарекомендувала себе в Європі, тому що цеглинки були там доступнi ще з 1950-х років. Самсоніту було доручено збільшити продажі на північноамериканському ринку. Щоб відрізнити продукти LEGO від інших іграшок, Samsonite вирішив підкреслити універсальність кубиків LEGO. У той час як інші іграшки могли швидко опинитися в шафі, набори LEGO були постійними іграшками. Їхнім єдиним обмеженням була уява дитини. На Різдво 1967 року Samsonite проголосив набори LEGO «… іграшкою, від якої вони не втомляться до 26 грудня». Незважаючи на те, що слоган був як не можна вдалим, в той же час штаб-квартира LEGO в Данії була все більшь незадоволена продуктивністю Samsonite і, в підсумку, вони розірвали співпрацю. Samsonite зберігав ліцензування в Канаді до 1980-х років, але 1972 рік стане останнім роком ліцензованих наборів Samsonite в США.
1977 – різдвяна реклама Burger Chef
Коли мова заходить про фаст-фуді і LEGO, більшість людей відразу ж згадують McDonald’s Happy Meal, який з’явився ще на початку 1980-х років. До McDonald’s група LEGO уклала “святкове” партнерство з Burger Chef, ще одною американською мережею ресторанiв. Покупці отримували невеликий набір LEGO разом з покупкою кожного подарункового сертифіката на 5 доларів. На відміну від рекламних акцій McDonald’s, набори були ексклюзивними для Burger Chef і були випущені між 1975 і +1976 роками. Покупці могли вибирати з трьох моделей, включаючи самоскид, навантажувач і біплан. Burger Chef був заснований в 1950-х роках і колись змагався з McDonald’s, але він витратив дорогоцінний час на “перевертання котлет”. Останнiй заклад було закрито в 1996 році, але все одно цей момент співпраці в залишився історії LEGO.
1979 –Дайте їм більше іграшок, ніж Санта зміг би пронести через димохiд.
Якщо ви виросли в Великобританії в 1970-х роках, то могли б згадати цю п’ятисторінковому рекламу, яка була опублікована у випуску Radio Times від 24 листопада 1979 року. На першій сторінці читачів вітала продумана модель Санти LEGO, що спускається по димоходу. Є кумедні деталі, такі як канделябри з цеглинок, вітальні листівки, панчохи і електрична розетка. Діти навіть залишили солодкі ласощі LEGO для Санти, включаючи те, що здається келихом вина. Ми сподіваємося, що у нього був пiдмiнний водій!
Наступні чотири сторінки складаються з святкових вітальних листівок, викладених на цегляній мантії, разом з описами різних тем. Деякі картки містять зображення, тісно пов’язані з Різдвом, наприклад, сніговика і трьох королів, яких ми тут бачимо. Інші – святкові фотографії, що висвітлюють певні теми, такі як Fabuland і Town. Так само, як і реклама Samsonite 1967 року, iллюструвалася тема цеглинок LEGO, що пропонують більше можливостей для гри, ніж звичайні іграшки. «Не кожна іграшка розтягує уяву. Ось чому так багато іграшок, які здавалися веселими в різдвяний ранок, до Нового року виявилися закинутими в шафу. На щастя, є набори LEGO».
На одній картці, яка може зацікавити багатьох наших читачів, зображена група мініфігурок Classic Space, які бродять навколо прикрашеного дерева. Ви також знайдете прикрашену кімнату Господині, потяг, що їде по снігу, і Санту, що летить в бульдозері Expert Builder. Група LEGO хотіла продемонструвати, що LEGO «… нова іграшка кожен день» навіть під час свят!
1989 – Я бачив TECHNIC-фігурки в костюмі Санта Клауса
Десять років по тому LEGO UK випустила каталог поштових замовлень (Shop at Home) з цією химерною обкладинкою. У цьому зображеннi використовувалася «Технік» фігурка, вперше представлена в 1986 році. У геніальному пориві хтось вирішив одягнути її в костюм Санти і додати купку мініатюрних «ельфів» з величезним мішком іграшок. Мабуть, вони залишають майстерню Санти, яка, здається, зроблена пiд натхненням теми замку. Пейзаж феноменальний і робить так, щоб ілюстрація виглядала правдоподібно. Зоряне небо, північне сяйво і світло від інтер’єру будівлі – все це чарівно. Глина, що була використана для снігу, додає додаткову оригінальність.
1991 – на Блектронi, в Місті, в Замку та в Піратах!
У Німеччині реклама LEGO Group інодi мала вигляд додатку невеликих каталогів всередині коміксів. Так було і з цим конкретним прикладом. Стилістично він має багато спільного з каталогом 1989 року. Однак на цей раз, LEGO показали Санту в санях з бриків, запряжених транспортними засобами, що представляють основні теми LEGO. Це той тип образів, який охопив би уяву дитини. Кому потрібен олень, якщо у вас є Spectral Starguider, щоб вести ваші сани сьогодні ввечері?
1992 – Я чув, що вам подобаються каталоги, тому я даю вам каталог з дитиною, яка переглядає каталог.
У Північній Америці в каталогах LEGO-Shop-at-Home були тематичні обкладинки, присвячені святам. Група LEGO почала розсилати два різних святкових каталоги з 1990-х років. У 1992 роцi один з них зображував – панчохи з брикiв з ласощами LEGO всередині. Більш видатний каталог зображував хлопчика, який сидів перед різдвяною ялинкою, що з нетерпінням переглядає більш ранній каталог Shop-at-Home з 9-вольтним метролайнером на обкладинці. З огляду на те, наскільки тісно іграшкові поїзди пов’язані з цим часом року, не дивно, що потяги LEGO часто фігурують на обкладинках святкових номерів. Однак 1992 рік був особливим роком для поїздів LEGO, тому що це був перший рік, коли 9-вольтні поїзда були представлені на північноамериканському ринку. Вони з’явилися в Європі роком раніше, і LEGO Group прагнула рекламувати їх в США і Канаді. Спочатку розроблена для заміни 12-вольтних поїздів, 9-вольтна система була припинена в 2007 році. На жаль, навіть Санта не може повернути її. P.S. А особливо уважні читачі помітять в цій сцені відсилання до х/ф “Один вдома”, і це вірно, адже в 1992 році продовження отримав бесцеллера 1990 року, що мав приголомшливий успіх.
1994 – Oh Islanders, Oh Islanders
З 1992 по 1994 рік на ринок Великобританії надійшло кілька святкових каталогів з привабливими мальованими обгортками. Ці каталоги поширювалися в магазинах іграшок, а передні обкладинки виконувалися в стилі, коли різні теми LEGO змішувалися в сніжному середовищі. Каталог 1994 року наповнений кількома класичними темами, включаючи Spyrius, Freight Rail Runner і Pizza to Go. Остров’яни створили нову захоплюючу підтему для серії «Пірати», і, ймовірно, саме тому вони отримали найголовнiшу роль на передньому плані. Незважаючи на те, що вони були одягнені не за погодою, їм все ж вдалося зберегти свої посмішки.
1998 – Це починає виглядати як DUPLO.
У 1998 році іграшки для дошкільнят LEGO Group отримали власний каталог Shop-at-Home. На обкладинці цього буклету зображена сцена поїзда Duplo, що їде крізь снігові замети. Вагони прикрашені святковими вінками і гірляндами і наповнені чарівними тваринами DUPLO. Не звертайте уваги на лінії на білому написi. Це, хтось повеселився з цим каталогом, який важко було знайти. Хоч намальовано від руки, але виглядає, як обкладинка!
1999 – Непогано, як для святкового чарівництва!
Це сьогодні легко отримати ліцензію на чергові набори LEGO Star Wars, але це було несподіваною новиною, коли в 1999 році були випущені перші набори саги. 1999 рік також став свідком повернення «Зоряних воєн» в кінотеатри з Епізодом I, саме тому цей святковий Shop-at-Home мав на обкладинці R2-D2, а також Дарта Мола і Джа-Джа Бинкса. Джа-Джа знаходиться зверху на сходах, і ми, як і більшість людей, уявляємо і здригаємося від думки про те, що станеться далі. Різні мініфігурки LEGO допомагають Санті зібрати кілька наборів з серій Ninja, Adventures і космічного порту. Навіть монстр Rock Raiders простягає руку допомоги. Цього достатньо, щоб отримати лайк від чоловіка в червоному костюмі, або хiба що він схвалює нову комп’ютерну та відеогру LEGO?
2002 – It’s the most wonderful toy of the year (це найчудовіша іграшка року)
Наш останній рекламний плакат взятий з обкладинки німецького каталогу Shop-at-Home 2002 року, де діти дивляться на святкову вітрину магазину LEGO. Деякі з показаних наборів сьогодні дуже бажані, такі як триплан Red Baron і Super Chief Санта-Фе. Варто відзначити, як це зображення було адаптовано для різних регіонів. Наприклад, німецька версія включає футбольний стадіон, триплан і Star Wars Naboo Starfighter. Версія в США видозмінена і містить набори з Гаррі Поттера, Бионикл і іншого корабля “Зоряних воєн”. Іншими словами, каталоги були адаптовані до смаків кожного ринку. Ну і слоган … співзвучний з прекрасною різдвяною піснею Енді Вільямса …
Напрочуд цікавий огляд! І новий цикл Ретроспективи сподобалася дуже. Дякую, чекатиму на продовження!