Торнадо: У Боротьбі за Мрію – LEGO Саморобки – Світові Майстри

Нарешті ми можемо розповісти історію локомотива Tornado, яка прийшла до довгоочікуваного фіналу. Це розповідь про паровоз, який отримав втілення в металі і з кубиків LEGO.

Liam Biggs починаючи ще з 2018 року намагається побудувати модель англійського паровоза A1 LNER “Tornado”, який, швидше за все, відомий вам під назвами “Flying Scotsman” і набору Lego “Emerald Night” 10194. Але давайте розбиратися …

Напевно кожен лего-фанат знає чудовий і вкрай рідкісний набір лего – паровоз “Смарагдова ніч”. Хоча назва вигадана і символізує темно-зелений колір забарвлення локомотива, прообраз реального паротяга, взятого за основу, вгадується відразу.

Це, звичайно ж, “Летючий Шотландець” (Flying Scotsman) – LNER Class A3 4472, побудований в 1923 році залізничною компанією LNER (London and North Eastern Railway) за проектом Найджела Грізлі. Тип колісної бази 2-3-1 («Пасифік»). Це флагманський паровоз серії А1 британських залізниць, що пізніше був модернізований і здобув індекс А3. Свою назву Flying Scotsman отримав від однойменної назви фірмового поїзда найдальшого і престижного маршруту – Лондон-Единбург, який він і возив.

За версією The Telegraph, Flying Scotsman визнаний найвідомішим паровозом в світі. Він також встановив 2 світових рекорди: перший паровоз, який набрав швидкість в 100 миль / год (160,9 км / год) в 1934 р і такий, що подолав без зупинок найбільшу відстань в 422 миль (679 км) в 1989р. У висновку, він є і єдиним уцілілим з усіх локомотивів своєї лінійки на сьогодні. Після півстолітньої боротьби за його збереження і реставрацію на різних континентах, в 2016 році він нарешті повернувся на батьківщину в Англію і здійснив кілька поїздок.

На тендері моделі з набору LEGO замість назви LNER красується cхожая – LRTS (що ймовірно означає Lego Railway Train System).

Цей набір дав серії LEGO Trains приголомшливий поштовх розвитку і популярності. З’явилися спеціалізовані LEGO залізничні-cуспільства, а фанати почали будувати потяги і макети залізниць на новому рівні деталізації. Фактично з’явився цілий рух моделізму залізниць з LEGO. Ця ж модель стала початком захоплення залізничного тематикою і низки українських Lego-афолов.

У 2009 році модель паровоза виглядала фантастично. Але багато шанувальників помічали невідповідність пропорцій з реальним локомотивом. Цьому виною була технічна причина – найбільші деталі паровозних коліс LEGO виявилися вкрай маленькими для моделі, у якій одні з найбільших коліс в своєму класі. Багато хто прагнув поліпшити модель і домогтися більшого реалізму. Але все впиралося в колеса. Тому незабаром один AFOL з США організував виробництво кастомних коліс більшого радіусу під назвою Big Ben Wheels. Моделі на таких ХL колесах стали ще більш цікавими. В майбутньому ми розповімо про одну з таких від нашого українського майстра. Але для Liam Biggs і таких великих коліс виявилося недостатньо. З 2018 року його намагався побудувати свою ідеальну модель паровоза А1.

Спочатку в 2018 році вона мала такий вид і була побудована на колесах XL від Big Ben Wheels. На вигляд дуже схожий з “Летючим шотландцем”, паровоз був підписаний як “Tornado”. Легко заплутатися. Але це два різних локомотива з історією що переплітається .

LNER Peppercorn Class A1 60163 Tornado – не входив до числа 49 примірників класу А1, з яких жоден не зберігся до наших днів. І тільки “Летючий шотландець”, перебудований раніше в клас А3, залишився в єдиному екземплярі. Зовні їх можна відрізнити по переднім обтічникам. Але звідки ж взявся А1 Торнадо?

Його унікальність в тому, що цей паровоз повністю побудований в 2008 році. Його будівництво тривало 14 років на гроші громадських пожертв і спонсорських внесків, а бюджет склав 3 млн фунтів. Фанати і ентузіасти вирішили побудувати сучасний паровоз – продовження лінійки А1 з поліпшеннями, актуальними на сьогоднішній день. Так Торнадо став 50-м офіційним локомотивом А1 і успішно працює на британській залізниці. Названий на честь Panavia Tornado, бойового літака Королівських ВПС.

Він повторив рекорд шотландця і став першим паровозом за останні 50 років, який досяг 100 миль на годину. Проектувався відповідно до сучасних стандартів безпеки та сертифікації, тому використовує рідке паливо. На ньому розміщені дві цікаві таблички – одна це бортова табличка реального винищувача Тоrnado, а друга містить напис:

Цей локомотив був побудований і оплачений людьми, які поділяли спільну мрію і були сповнені рішучості втілити її в життя.

Такою ж рішучістю був сповнений і автор Lego-моделі цього паровоза. 3 роки йшла еволюція і пошук ідеальної конструкції. В 2019 модель була опрацьована до дрібниць, але все ще залишалася непропорційною.

І знову, розмір шасі псував усю картину. Тоді паровоз був розібраний і будівництво почалося по колу, відштовхуючись від необхідного розміру шасі. На фото заготовки для майбутніх коліс.

І нарешті, до конкурсу Brick Train Awards 2021 представлена фінальна модель паровоза з колесами 2ХL. Тепер Торнадо виглядає як справжня масштабна модель паровозів класу А1 – після кількох перебудов мрія втілена. Оригінальні тяги коліс і деякі кастомні елементи відходять від класичних технік будівництва, але результат вартий того, щоб не приймати це до уваги. Також з приголомшливою деталізацією і достовірністю реалізовано і шасі тендера. А вишенькою на торті є діючий механізм парогенераціі, розташований в котлі.

Тепер ви точно не сплутаєте Flying Scotsman c Тоrnado. Але ж одна така курйозна ситуація вже сталася під час зйомок телешоу Top Gear. Тоді в перегонах між ведучими на мотоциклі, автомобілі та паровозі в зйомках повинен був брати участь Летючий Шотландець. Але через ремонтні роботи його підмінив Tornado, який, до речі, є найшвидшим чинним паровозом в Великобританії. Так Джеремі Кларсон, перебуваючи в кабіні Торнадо, що тягнув 9 вагонів складу Летючого Шотландця, обігнав молоцикл Vincent Black Shadow Річарда Хаммонда і на 10 хвилин відстав від Джеймса Мєя на автомобілі Jaguar XK120. Від вокзалу Кінгс-Крос до вокзалу Единбург-Уеверлі поїзд промчав 6,5 годин з максимальною швидкістю 121 км / год і зробив ще 4 технічні зупинки.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *