Завершився цьогорічний Brick Train Awards і роботи переможців вражають, як завжди! В номінації “Best Diesel Locomotive” перемогу отримав вже відомий нашим читачам автор залізничного рухомого складу високого рівня виконання André Pinto! Доволі цікавим є і той факт, що минулого разу ми показувати вам саморобку дизельного локомотиву цієї ж моделі, проте в зовсім іншому масштабі.
Найуспішніша серія дизель-електричних СР1400, яка експлуатується і сьогодні, стала однією з ікон залізниці в Португалії. Виконані роботи були різноманітними впродовж багатьох років та у всій залізничній мережі. Саме через велику кількість та складність умов, в яких вони працюють, вони, однак, були одними з тих, що зазнали найбільшої кількості поламок і аварій.
Серія 1400 – це серія з 67 дизель-електричних локомотивів, побудованих для Португальської залізниці (Comboios de Portugal) між 1967 і 1969 рр, що мають максимальну швидкість 105 км / год. Série 1400 були розроблені для заміни маневрових паровозів, які тоді ще використовувались на Comboios de Portugal.
Спроектовані на English Electric, вони базувались на локомотивах British Rail Class 20, але використовують більш потужну версію двигуна з охолоджуванням класу 20 з 1330 к.с. Локомотиви були розроблені для колії 1668 мм (5 футів 21/32 дюйма), тобто більшої, ніж це можливо у Великобританії. Перші десять були побудовані в Англії в ливарному заводі “Вулкан” в Ньютоні-ле-Вербе, але решта локомотивів були зібрані в Португалії компанією Sorefame. Локомотиви мають багато спільних компонентів із більшою та потужнішою Série 1800.
У перші роки 21 століття деякі з них були продані для подальшої роботи в Аргентині, але станом на 2012 рік багато хто залишався на службі в Comboios de Portugal. Цікавим фактом є те, що в Аргентині їх називають “пуканцями” через гуркіт двигуна, що нагадує шум вибухів попкорну під час смаження. У 2001 році була забезпечена модернізація всіх потягів цієї серії, вилучили лише ті з них, вартість ремонту яких була дуже високою. Передбачається, що локомотиви №1424 та №1453 будуть додані до колекції Національного залізничного музею Португальської залізниці.
Тип тяги: Дизель-електричний
Рік введення в експлуатацію: 1967 – 1969
Кількість побудованих одиниць: 67 (1401-1467)
Максимальна швидкість: 105 км/год
Довжина (між буферами): 12720 м
Тягові двигуни (виробник): Inglés Electric
Вихідна потужність: 1328 к.с.
Потужність (колеса): 970 к.c.
Ширина колії: 1668 мм
Конфігурація осі: Bo Bo
Коробка передач (тип): Електрична
Діаметр колеса: 950 мм
Кількість ведучих кабін: 1 (команда ліворуч-праворуч)
Повітряне гальмо: вакуум “подвійний”
Пісочниці (число): 8
Пристрій безпеки : Девіс і Меткалф
Интересно, познавательно. Супер!