В попередній частині ми згадували, якими були 80-ті для залізниці LEGO.
Кожного року, з 1980-го до 1986-го, асортимент потягів системи 12V розширювався, але вже в 1987-му починається період тиші. Продажі поточних наборів продовжують зростати, тому нові не випускаються протягом п’яти років.
В 1991-му році, на фоні фінансового успіху, починається оновлення лінійки наборів LEGO залізниці. Концепцію живлення змінено і потяги переходять на 9V. Старі колії, що розбираються, повністю заміщені новими: шпали і рейки стають цільнолитими, додаткова контактна рейка посередині зникає назавжди. Тепер рейки самі є такими, що проводять струм, а живлення знімається залізними колесами нового моторизованого візка. Залізничні колії змінили колір на темно-сірий і почали виглядати максимально реалістично.
Випускається найлегендарніший набір залізничної серії – Metroliner 4558. Це був настільки популярний і бажаний набір, що став першим поверненим до виробництва набором LEGO і в 2001-му був перевипущений.
Окрім впізнаваних форм і чудового кольорового рішення, цей потяг позначає і новий вектор діяльності компанії: охоплення світового ринку і основного з них – США. Почалась активна рекламна компанія на американському телебаченні, і продукт більше не міг бути локалізованим суто під Європу. Саме тому із усіх потягів зникає логотип німецьких заліниць (DB) і з’являється новий, вигаданий логотип залізниці LEGO. Він виявився настільки виразним і так чітко висвітлював образ залізниці, що перевершив логотипи всіх справжніх залізниць світу за популярністю!
Пасажирський потяг для міста 4558 одразу викликав у американських покупців асоціацію з їхніми реальними потягами AMTrack за кольоровим виконанням, а європейський покупець бачив схожість зі своїми швидкісними потягами за формами і обрисам.
Компанія LEGO полишає реальні прототипи і починає створювати свої колективні образи потягів та іншого транспорту. Тому моделі набули свій незвичний шарм, ефектність і неповторність. Разом із метролайнером презентували і вантажний потяг 4563. Схожіть з маневровим дизельним локомотивом була, але знайти аналог серед справжніх потягів не можна. Цей незвичний потяг сподобався багатьом і досьогодні має армію прихильників.
В 1994-му йому на заміну приходить не менш цікавий дизельний локомотив 4564, який був у продажу разом із легендарним метролайнером. Цими наборами LEGO започаткували добру традицію, коли на початку нового виробничого циклу випускається набір пасажирського і вантажниго потяга, а через рік додається другий вантажний. Саме тому можна із певною часткою впевненості чекати в 2019-му році ще одного, нового вантажного потяга.
Звичайно ж, потрібно згадати, що з’явився і новий залізничний вокзал 4554, в якому кожний побачить абстрактний, але відомий кожному центральний вокзал свого міста. Пізніше з’явиться канонічних набір вантажного терміналу 4555.
Набори того періоду є втіленням лаконічності, абстракції та гармонійного кольорового рішення. Тому хочеться пригадати найцікавіші набори: локомотив 4551, який символізує електровози типу “крокодил”, контейнерний вагон 4549, вагон-цистерну вигаданої компанії Octan 4537 (що замінила бренд Shell) і двоповерховий вагон для метролайнера 4547. Останнього настільки тепло сприйняли фанати, що до наступних песажирських потягів намагаються збудувати двоповерховий вагон за його мотивами.
В 1995-му виходить нестандартний набір ремонтного потяга 4552, але без локомотива. Незважаючи на це, він має безліч цікавих рішень і стає настільки культовим, то LEGO перевидає його оновлені версії декілька разів, в тому числі цього року в наборі 60198.
В 1996-му році приходить час нового оновлення наборів потягів, але особливих змін не відбувається. Отримавши приголомшливий успіх від продажу наборів початку 90-х, LEGO починає пошук нових рішень. Проте, єдиним новим рішенням є, на нашу думку, сама спроба пошуку нових рішень. Обидва набори 1996-го року дуже віддаляються від реалізму. Основною ідеєю стає модульність составів та ігрова складова. А пасажирський вокзал взагалі не зазнав змін за виключенням кольору.
Зниження рівня продажів конструкрора в ці роки, викликаний бумом ігрових приставок і комп’ютерних ігор, змушує компанію продовжити пошуки і йти на сміливі експерименти. Так виникає спроба використати вдалі рішення наборів 80-х – класичного паротяга в наборі 3225.
В 1999-му році випускають цілком футуристичний пасажирський потяг 4560, який відверто ігнорується фанатами теми. А вантажний потяг так і взагалі не склав пару пасажирському. Було випущено нову спрощену вантажну станцію, а вантажний состав за невідомих причин в серію не потрапив. Набори втратили свою системність. У компанії настають тяжкі часи і починаються фінансові проблеми.
В 2001-му, в пошуках рятувального кола, перевидається Метролайнер 4558. Повноцінні набори більше не виходять, акцент робиться на малесеньких наборчиках окремих вагонів і простих потягів без рейок і пультів керування – MY OWN TRAIN. Паротяги випускаються навіть без візків і в різних кольорових комбінаціях.
Про розвиток серії після кризи 2000-х читайте в четвертій частині нашої ретроспективи.
Всі частини Ретроспективи LEGO Сity Trains: