LEGO Сity Trains – Ретроспектива. Частина шоста

Як ми писали раніше (частина 5), рік 2009-й відзначений виходом знакового набору для лінійки поїздів – паровозом “Смарагдова ніч” (Emerald Night) з нової лінійки Creator Expert. Інструкція по моторіфікаціі моделі пропонувала зробити це за допомогою нової системи Power Function 2 покоління, що використовує інфрачервоний діапазон і прийшла з серії Technic. Фанати вже здогадувалися, що нова лінійка поїздів буде використовувати ту ж систему. Так і сталося.

У 2010 році відбулося чергове оновлення серії City і вийшли відразу 2 нових потяги з системою PowerFunction (PF2) другого покоління і залізнична станція. Тепер все модулі моторизації були окремими. Одним з нових переваг нової PF системи, стала можливість управління декількома поїздами з одного пульта. Новий модуль інфрачервоного приймача локомотива мав 4 різночастотних канала. Якщо ви зібрали велику жд локацію, то встановивши локомотивам різні канали, могли по черзі керувати різними потягами, змінюючи канали на пульті. Виходила міні-централізована система.

Пасажирський потяг 2010 року з набору 7938 – Passenger train мав класичну компоновку в три вагони. На відміну від попередників, які мали унікальні лобові елементи, цей поїзд виглядав суперечно, дрібно і не став “улюбленцем” залізничної тусовки. Але все ж його часто можна зустріти в лєго макетах, так як він символізує приміські електрички ALSTOM Coradia німецьких залізниць (DB). І хоча виконана модель занадто умовно, але кольорове рішення, силует і величезні вікна, властиві даному поїзду, помітні з першого погляду.

Другим набором поїздів 2010 року став 7939 Cargo Train з жовтим дизельним локомотивом, що також асоціативно нагадує інший поширений німецький тепловоз BR 216.

Жовте кольорове виконання досить рідкісне для справжніх локомотивів, найпоширенішими були червона і більш рання, синьо-бежева. Однак дизайнери набору вибрали жовту, і вона дійсно добре гармоніювала в кольоровій композиції набору. А корпус такого локомотива дуже добре вміщував всі габаритні елементи PF. Даний набір також містив відмінний вагон-цистерну, аналога якому поки немає, вагон-контейнер, автовоз і навантажувальний мостовий кран. Потяг отримав величезну популярність і незабаром з’явилося багато саморобних модифікацій в червоному кольорі, що імітують оригінальний колір BR216 “дойчебана” (DB). Пізніше LEGO це врахує, і локомотив трохи змінять і перевипустять в червоному.

Традиція оновлення лінійки поїздів раз на 4 роки була несподівано змінена в 2011 році. Фанати залізниць не встигли натішитися появою трьох нових поїздів, як вже через рік на полиці магазинів виходить ще один новий товарний поїзд 3677 Freight Train.

Червоний локомотив нового поїзда нагадував повернення до жовтого локомотиву 90-х, з набору 4564, але з іншого боку, в ньому можна розгледіти риси німецького дизеля BR 265.

Цей набір сьогодні є самим рідкісним і дорогим поїздом із серії CITY. Причиною тому може бути наявність дуже рідкісних червоних деталей вікон і елементів живлення (корпус блоку виконаний в червоному і служить одночасно частиною екстер’єру локомотива). А можливо, причина і в тому, що в короткий термін вийшло багато дорогих наборів залізничної тематики. Так чи інакше, 3677 не набув достатнього поширення тоді, а зараз, якщо захочете його придбати, то цінник може досягти 300 $.

Найвагомішою причиною не купити в 2011 році дизельний потяг 3677 було бажання відкласти гроші на новий, найкрутіший набір вантажного поїзда всіх часів – модель товарного контейнеровоза – 10219 Mayersk train. Другий сет поїзда в лінійці Creator Expert мав прекрасну деталізацію, на відміну від поїздів серії CITY. Він також вийшов в продаж без електрики і мотора, хоча мав деталізовану модель двигуна всередині, і так само закохував в себе з першого погляду, як Emerald Night. Надреалістична модель американського дизельного локомотива Norfolk Southern sd40-2 у фірмових кольорах компанії MAYERSK, стала 6-ою в лінійці брендових наборів. Набір містив 1 237 деталей, без рейок і електрики. Відразу після виходу, ставши культовим і ексклюзивним, не багатьом вдалося встигнути його придбати. Має багато деталей екслюзивного кольору MayerskBlue, тому зібрати такий же, навряд чи вийде. На даний момент ціни на новий набір досягають 600 $, хоча на момент виходу він коштував всього 119 $.

Отже, Lego випустило приголомшливий паротяг і товарняк і всі чекали пасажирський поїзд, який складе їм компанію.

І в 2013 році лінійка Creator Expert отримала своє продовження найдетальною серійною моделлю поїзда з Lego – 10233 Horizon Express, що складається з 1351 деталі. Дивно, що навіть візерунок на борту локомотива викладений цеглинками. Цей поїзд так само, як і Emerald night, прямо успадковує легендарний пасажирський швидкісний поїзд TGV, в первісному кольоровому рішенні 1980-х років.

Французький поїзд TGV зробив революцію в пасажирському залізничному транспорті та зосередив кілька революційних рішень, що дозволили підкорити досі небачені швидкості. Як і “Летючий Шотландець” (Emerald night), що став найшвидшим паровозом, TGV встановив світовий рекорд швидкості в 2007 році, розігнавшись до 575 км/год. Тому вибір моделі для ексклюзивного пасажирського поїзда з LEGO справедливо зроблено на корись TGV (Train à Grande Vitesse – high-speed train).

Лего модель виконана в незвичному форматі – в наборі тільки половина поїзда, так як присутній тільки один локомотив. Але купуючи 2 сети, ви можете зібрати повний поїзд, що втілює в собі основну концепцію цього супершвидкісного TGV – вагони, замість звичайних власних колісних візків, мають загальні візки (на один візок спирається 2 вагони). Це і дозволяє поїзду не сходити з рейок на високих швидкостях.

На жаль, цей набір став останнім в лінійці Сreator Expert, і фанати дуже шкодують, що часи високореалістічних поїздів LEGO пішли в минуле.

За традицією, в 2014 році відбулося чергове оновлення поїздів серії CITY двома наборами 60051 High-Speed ​​Passenger Train і 60052 Cargo Train. Пасажирський поїзд був спадкоємцем 7897, змальований з нової моделі німецького intercity ICE. Поїзд отримав виразні риси і спрямовані лінії.

Вантажний потяг віддалено нагадував модель локомотива Mayersk, але в зв’язку з великою кількістю схожих дизельних американських локомотивів, неможливо однозначно сказати, що стало прообразом. Зате в наборі з’явилася вантажна станція, яка посилається до прекрасного набору 90-х років – вантажного терміналу 4555. Найцікавішим вагоном в даному сеті виявилася платформа для перевезення електрокабелів. За системою управління все залишилося як і раніше.

У 2015 році, вже не так несподівано, вийшов набір 60098 – Heavy haul train. Можливо Lego почуло бажання фанатів і випустило аналог 7939 в червоному кольорі. Однак незважаючи на схожість, поїзд виглядав свіжо і став прекрасним поповненням для колекції локомотивів Lego.

Дуже примітним став вугільний вагон, який полюбили всі шанувальники теми. Закономірним є наявність в наборах вантажних потягiв одного дуже цікавого вагона, інші ж призначені для ігрової складової.

В 2016-му році вийшов набір із серії Creator “Зимове селище” – 10254 Winter holiday train. Це вже була не перша версія різдвяного поїзда, проте саме цей “плюшевий” паротяг отримав повноцінне шасі з великими паровозними колесами і нагадував досить реалістичну модель легких паротягiв, щоправда в дуже “веселому” кольоровому виконанні.

Напевно для багатьох буде відкриттям, що в наборах з паротягами, що містять вкрай рідкісні, великі паротягові колеса (таких усього 6 наборів), за умови, що паротяг має менше 3 пар таких коліс, Lego доповідає додатково ще парою “блайндових” великих коліс. “Блайндовое” колесо не має канта, що чіпляється за рейки, і необхідно для складання моделей з трьома осями великих колісних пар. Це дозволяє паротягу проходити повороти рейок. Тому набуваючи набори з простими паротягами, ви отримаєте можливість побудувати власні складні моделі.

Попередник різдвяного паротяга, сет 10173 – Holiday train, вийшов ще в 2006-му році, але мав конструкцію за аналогією з моделями паровозів з наборів 80-х років і виглядав набагато простіше. Зате поїзд старої версії міг похизуватися аж п’ятьма вагонами, що зробило його серійним набором з найдовшим складом.
На цьому закінчується наш огляд історії потягів Лего. Ви могли переконатися, що вона дуже різноманітна і цікава.

У цьому, 2018 році, шанувальники серii, як за розкладом, отримали оновлення лінійки CITY традиційними товарним і пасажирським поїздами. Щоправда, нова залізнична станція так і не вийшла. А також великим сюрпризом стала поява набору 75955 -Hogwarts Express. Нарешті вийшов перший, після Emerald Night, дорослий паротяг, з трьома осями великих коліс і досить високою деталізацією. Хоча набір не містить електрики і рейок, але розрахований на моторизацію.

Трохи стислі пропорції вцілому докладно передають оригінальний потяг, що з’явився в легендарній стрічці. Єдине зауваження, що тендер має спрощену колісну базу. А ви знали, що Хоґвартс Експрес в реальному житті – це шотландський паротяг GWR 4900 Class 5972. А чарівна платформа 9 і 3/4 відзнята на Лондонському вокзалі King Cross?

Новий пасажирський 60197 – Passenger Train має вагони, по конструкції ідентичні з вагонами попереднього поїзда 60051. Однак локомотив, зазнав серйозних змін. Носовий обтічник виконаний з новоi унікальноi деталі, а сам кузов не має пасажирського салону і його наповненням служить відсік для двигуна.

Судячи з усього, прототипом даного потяга став британський поїзд передостаннього покоління Eurostar Class 373. Кольорове рішення в точності копіює кольори англійських Євростарів і є яскравим і новим для пасажирських поїздів лего.

Дизайнери використали не найновішу версію справжнього поїзда в якості прототипу, так як нові головні вагони Євростар позбавлені моторного відсіку і, за винятком кабіни, являють собою пасажирський салон. А стара версія ще має так званий Engine Car – силовий вагон. Орієнтування на стару версію поїзда дозволила зробити локомотивний вагон цікавіше, деталізованіше і відмінним від попереднього 60051. Але 2 таких силових вагона спереду і позаду залишили б поїзд з одним пасажирським вагоном. Тому було використано рішення, як в культової моделі TGV (10233 Horizon Express) – в наборі ви отримуєте тільки половину поїзда. А купуючи 2 набору у вас вийде великий 6-вагонний склад.

Вантажний поїзд 60198 – Cargo Train має локомотив зеленого кольору і компонуванням відсилає нас до старого набору 7898. У комплекті є вагон-кран, оновлюючи подібний вагон набору 4552 з 90-х років. Цікавим є невеликий вагон лісовоз. І як завжди, в наборі є вагон-платформа для ігрової складової. Локомотив вийшов досить абстрактним і несхожим на який-небудь справжній. Це сталося з тієї причини, що напередодні релізу набору, в мережі з’явилися знімки передбачуваного виду локомотива. Виглядав він як модель дизель-локомотива французьких залізниць SCNF – Серії 72000.

Але в останній момент все змінили, і в наборі виявився змінений абстрактний електровоз. Можливо це сталося, бо модель дуже сильно успадковувала оригінал, що не властиво серії CITY, а може зовнішність локомотива була спірною і мала складну техніку будівництва.

Великою зміною стало використання нової генерації системи управління – Powered UP. Її принципова відмінність у використанні більш сучасної технології Bluetooth замість інфрачервоного сигналу. Це дозволяє здійснювати управління не тільки з пульта, але і з будь-якого смартфона, встановивши спеціальний додаток. Перша новина про таку опції, здавалося, відкриває великі перспективи для будівництва великих залізничних систем.

Але розібравшись, виявилося, що її цінність носить скоріше ігровий характер, ніж корисна для AFOLів і створення цифрових диспетчерських.

Ще більше розчарування шанувальників серії викликала несумісність нової і старої системи управління. Нові роз’єми не дають можливості поєднувати старі і нові модулі. Великі LEGO спільноти шанувальників тематики були спантеличені, адже перехід на Powered UP вимагає заміни всіх електричних модулів їх старих потягів, що фінансово дуже затратно. Нові блоки набагато дорожче старих, а особливих переваг не дають. Також виявилося, що Powered UP має менший радіус прийому (орієнтовно 3 метри), підвищена витрата батареї (10 хв. руху поїзда) і неможливість підключення більше 2 споживачів до джерела живлення (тобто максимум 1 візок і фари). Power Function не мала такого обмеження. Зате зник зайвий модуль приймача сигналу – тепер він вбудований в батарею і не займає зайвого простору в локомотиві. Тому остаточний висновок спільнот в тому, що зараз для Lеgo потяги насамперед орієнтовані на дітей, “як подарунок дідуся своєму онуку на Різдво”, а не на дорослих AFOLiв i шанувальникiв залізниць.

Проте прогрес не стоїть на місці, і нова система не відразу, але увійде в побут, знайшовши таку ж популярність, як Power Function. Можливо в нових наборах поїздів її функціональність буде розширена а ціна зменшена.

На цьому цикл наших статей підійшов до кінця. Сподіваємося коло шанувальників залізниць з Lego поповниться новими учасниками. А ми в передчутті нового вантажного поїзда 2019 року напередодні зимового релізу майбутніх наборів. Можливо він буде схожий на 3677, як думаєте?

Всі частини Ретроспективи LEGO Сity Trains:

  • ч. Перша, р.р. 1966-1969
  • ч. Друга, р.р. 1969-1986
  • ч. Третя, р.р. 1991-2001
  • ч. Четверта, р.р. 2001-2005
  • ч. П’ята, р.р. 2006-2009
  • ч. Шоста, р.р. 2010-сьогодення
  • 2 Replies to “LEGO Сity Trains – Ретроспектива. Частина шоста

    Залишити відповідь

    Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *