В першій частині ми розповідали про те, як з’явились LEGO потяги, а сьогодні будемо згадувати про їх розвиток в 70-80-ті роки минулого сторіччя.
В 1969 році експерименти з системою керування продовжились і LEGO пропонувало вже три варіанти на вибір – початковий пульт на дроті з елементами живлення 4.5V, автономний вагон-батарейний блок на 4.5V і нова система на 12V, яка працювала від мережі 220V. Ідея полягала в додаткових контактних рейках з двома металевими доріжками, які кріпились посередині на звичайні колії. Контакти були поєднані дротом з трансформатором-резистором, який підключався до побутової мережі. Таким чином, потяг звільнився від елементів живлення, зникла потреба в батарейках і з’явилась можливість плавно керувати швидкістю руху составів.
Але як три системи були в продажу одночасно і мали різну напругу, спитаєте ви? Гарне питання. Справа в тім, що візок був уніфікований для трьох типів живлення і керування. Якщо ви мали бажання перейти з 4.5V на 12V, потрібно було купити окремо додатковий двигун на 12V, розібрати візок і провести заміну мотора, яких приєднувався до внутрішнього механізму через зручне гніздо. Далі на візок приєднувався додатковий струмознімач. Неординарне рішення, про яке зараз важко навіть уявити.
Наступні п’ять років LEGO випустить десятки наборів із багатьма різновидами составів, стрілок, перехресть і семафорів, вагони майже всіх конфігурацій: платформи, цистерни, пасажирські, вантажні, поштові, рефрежератор, кран і, навіть, вагон для перевезення борошна.
В 1975-му році з’являється перша станція LEGO – набір 148.
В тому ж році випускають вантажну станцію для заправки – набір 149 та залізничний переїзд 146. В цих же наборах LEGO починає використовувати мініфігурки і підвищує рівень деталізації всіх конструкцій. Успіх цієї серії дозволяє компанії виготовляти все більше різних наборів з потягами, вагонами та залізничною інфраструктурою.
В 1980-му році починається новий етап історії залізниці LEGO. Всі набори виходять на новий рівень реалізма і деталізації. Фани, мабуть, здогадались – це випуск першої легенди LEGO залізниці, набора 7740 Intercity Passenger Train Set.
Потяги отримують найулюбленіші деталі фанатів серії – вікна і двері. Тепер моделі сягли такого рівня, що стали майже копіями реально існуючих составів. Ви можете впізнати в них приміську електричку, паротяг чи дизельний локомотив німецької залізниці.
Змін зазнають моторизовані візки, які повністю перейшли на 12V, а контакти стали повністю інтегрованими. З’явились варіації на дві та три вісі, фари, що світять, нові колеса і вагонна платформа, що використовується до нашого часу. Колії зазнали мінімальних змін: колір з синього став сірим, проте з’явились світлофори, на яких зупинявся состав на червоний, автоматичні і ручні стрілки, освітлення.
Трансформатор отримав ручку керування, як в локомотиві, а додаткові пульти керування семафорами і стрілками можна було об’єднати в загальний модуль керування залізницею і відчути себе як в справжньому диспетчерському пункті. Керування залізницею в LEGO стало електрифікованим і цікавим, як ніколи.
Слід зазначити, що до 1986 потяги і локомотиви мали логотип DB (Deutsche Bahn) німецьких залізниць. В ті часи були випущені найбольш відомі і впізнавані моделі їх рухомого складу. Деякі фанати й дотепер колекціонують і використовують моделі й інфраструктуру того періоду в своїх залізницях. Якщо у вас буде нагода покерувати такою 12V залізницею, ви залишитесь в повному захваті!
Якщо ви хочете дізнатись про те, як змінились LEGO потяги в 90-х, читайте третю частину нашої ретроспективи.
Всі частини Ретроспективи LEGO Сity Trains: